Przejdź do treści Przejdź do nawigacji

Do dnia 30.04.2025 trwają Indywidualne Dni Otwarte UTH

UCZESTNICY STUDIÓW

Studia podyplomowe na kierunku ”Trade & Customs Complliance Manager” kierujemy w szczególności do:

  • osób pracujących bądź zamierzających podjąć pracę w przedsiębiorstwach (firmach) realizujących różnorodną działalność gospodarczą w ramach międzynarodowej wymiany towarowej,
  • pracowników przedsiębiorstw (firm) posiadających podstawową wiedzę i umiejętności w obszarze handlu międzynarodowego, prawa celnego i podatkowego,
  • pracowników firmy zajmujących się doradztwem celnym i podatkowym, branży TSL, firm zajmujących się produkcją towarów, ich importem i/lub eksportem, agencji celnych,
  • osób pragnących podnieść swoje kwalifikacje w zakresie szeroko pojętej obsługi celnej towarów, szczególnie, jeżeli bezpośrednio lub pośrednio zajmują się polityką compliance w firmie,
  • pracowników przedsiębiorstw (firm), które w obszarze swojej działalności zamierzają wdrożyć system compliance,
  • wszystkich osób pragnących poszerzyć swoją wiedzę i zdobyć umiejętności praktyczne w zakresie trade & customs compliance.

SZCZEGÓLNE WARUNKI REKRUTACJI

Mając na względzie specyfikę kierunku, wskazane jest aby osoby zainteresowane kształceniem, posiadały podstawowa wiedzę z zakresu handlu międzynarodowego, prawa celnego i podatkowego

CEL STUDIÓW

Celem studiów jest zapoznanie słuchacza z kompleksową i usystematyzowaną wiedzą niezbędną do realizacji zadań związanych z realizacją polityki trade & customs compliance w przedsiębiorstwie, a także z kwestiami zarządzania tymi systemami na różnych poziomach działalności przedsiębiorstwa, celem optymalizacji procesów, wynikających z przepisów celnych i podatkowych.

Studia przeznaczone są dla osób pracujących lub pragnących podjąć pracę na każdym szczeblu obsługi celnej w przedsiębiorstwie m.in. na stanowiskach compliance specialist, compliance manager, compliance director.

Poza przekazaniem niezbędnej wiedzy teoretycznej, zajęcia prowadzone są na podstawie autorskiego programu, mającego za zadanie zapoznać słuchaczy z praktycznymi rozwiązaniami w obszarze studiów.

ORGANIZACJA STUDIÓW

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

OPIEKUN MERYTORYCZNY ORAZ WYKŁADOWCY

Międzynarodowy obrót towarowy to od lat najszybciej rozwijający się obszar działalności gospodarczej. Narzędziem, które w znacznym stopniu usprawnia organizację produkcji, szeroko pojętej dystrybucji oraz obsługi celnej tego obrotu, jak również bezpośrednio i pośrednio wpływa na redukcję kosztów, jest polityka trade & customs compliance. O skuteczności wdrażania i zarządzania trade & customs compliance w firmie, świadczy coraz większe zainteresowanie tym rozwiązaniem. - Agnieszka Milczarczyk-Woźniak, Opiekun merytoryczny.

Agnieszka Milczarczyk-Woźniak – doktor nauk humanistycznych. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Wieloletni pracownik Głównego Urzędu Ceł, a następnie firmy doradczej KPMG Polska Audyt Sp. z o.o. Od 2007 r. wykładowca w Wyższej Szkole Cła i Logistyki, a obecnie Uczelni Techniczno-Handlowej. Specjalistka w zakresie prawa celnego. Autorka szeregu publikacji z zakresu cła, handlu zagranicznego oraz międzynarodowych stosunków gospodarczych. Właścicielka firmy Trade & Customs Compliance Academy.

Jacek Arciszewski – właściciel Kancelarii Doradcy Podatkowego Jacek Arciszewski. Prawnik z kilkunastoletnim stażem pracy w administracji publicznej oraz kilkuletnim na rynku przy obsłudze przedsiębiorców. Prowadzi własną kancelarię podatkową. Jako doradca podatkowy, wspierałem przedsiębiorców obracających wyrobami akcyzowymi. Dodatkowo pomagam przedsiębiorcom odnaleźć się w gąszczu przepisów, określających zasady obrotu wyrobami akcyzowymi.

Piotr Czerkawski – współwaściciel firmy szkoleniowej Czerkawscy Consulting Szkolenia. Ekspert w zakresie zarządzania ryzykiem oraz wymiany towarowej z zagranicą, analityk, certyfikowany trener biznesu. Były naczelnik w Izbie Celnej we Wrocławiu oraz Dolnośląskim Urzędzie Celno-Skarbowym. Uczestnik zespołów zadaniowych w  obszarze ryzyka celnego w ramach KAS i MF. Doświadczony szkoleniowiec, wykładowca akademicki. Autor licznych publikacji na temat zarządzania ryzykiem celnym.

Beata KasperowiczSenior Manager APL Trade Compliance w Alcon Ltd. Posiada wpis na listę agentów celnych. Od prawie dwóch dekad specjalizuje się w optymalizacji procesów celnych w firmach tj. Zepter, DB Schenker, TNT, Brigestone i Rusak Bussines Services oraz Pepco Poland. Obecnie zarządza zespołem celnym w Alcon Ltd. w Szwajcarii. Prowadzi szkolenia oraz wykłady z tematyki celnej.

Marcin Majewski - dyrektor w PricewaterhouseCoopers Polska. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze cła i logistyki, w tym także w zakresie zarządzania agencją celną. Pomaga firmom w relacjach z organami celno-skarbowymi w kontekście międzynarodowego obrotu towarowego. Specjalista w zakresie procedur i pozwoleń celnych, w tym AEO, prawidłowości obciążeń oraz odraczania płatności cła i VAT. Posiada licencję agenta celnego.

Tomasz Michalak – ekspert narodowy w Komisji Europejskiej w Brukseli. Związany z tematyką celną od trzech dekad. W polskiej Służbie Celnej zajmował zarówno stanowiska eksperckie, jak i kierownicze. Był m.in. Prezesem Głównego Urzędu Ceł, Dyrektorem w Kancelarii Prezydenta RP, Podsekretarzem Stanu w Ministerstwie Finansów oraz Szefem Służby Celnej. Współautor kolejnych strategii polskiej Służby Celnej i jej wieloletni przedstawiciel w UE w Brukseli.

Artur Piotrowski – kierownik agencji celnej w UPS Polska Sp. z o.o. Ekspert prawa celnego. Swoje doświadczenie zdobył podczas wieloletniej pracy w Izbie Celnej w Katowicach, a następnie jako agent celny w dużych agencjach celnych. Szkoleniowiec z zakresu prawa celnego oraz wykładowca akademicki. Obecnie specjalizuje się w obsłudze celnej e-commerce.

Roman Rosiak – Commercial Compliance Director w Guardian Industries Luxembourg. Certyfikowany doradca podatkowy, agent celny. Ma ponad 20-letnie doświadczenie zdobyte w organach administracji państwowej oraz w międzynarodowych firmach konsultingowych, IT oraz produkcyjnych. Specjalizuje się w rozwijaniu długofalowych strategii związanych z importem i  eksportem towarów oraz optymalizowaniu kosztów logistycznych, reguł pochodzenia i trade compliance w globalnym łańcuchu dostaw.

Agnieszka Samulak – Customs Expert w Procter & Gamble - od kilku lat specjalizuje się w klasyfikacji taryfowej towarów. Zajmowała się również obsługą celną towarów po Brexit. Pracowała m.in. w Cargill Poland oraz Rusak Business Services, gdzie zajmowała się trade compliance, ze szczególnym uwzględnieniem klasyfikacji taryfowej.

Tadeusz Senda – Przedstawiciel Szefa Krajowej Administracji Skarbowej przy Unii Europejskiej - reprezentuje Polskę w Radzie Unii Europejskiej w grupach ds. Unii Celnej i Współpracy Celnej. Odpowiada za kontakty z DG Taxud i ze Światową Organizacja Celną. Od 2021 jest także akredytowanym ekspertem WCO. Przed wyjazdem do Brukseli był dyrektorem Departamentu Ceł w Ministerstwie Finansów.  Wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i autor szeregu publikacji dotyczących problematyki celnej i transportowej.

Tomasz Sętkowski - Trade Compliance Manager CNH Industrial Poland. Członek Łódzkiej Izby Przemysłowo-Handlowej, posiada licencję agenta celnego. Jako wieloletni funkcjonariusz celny zdobywał praktyczną wiedzę  i doświadczenie w zakresie stosowania przepisów prawa celnego, zajmując różne stanowiska w administracji państwowej. Pracował w międzynarodowych korporacjach, zajmując się problematyką celną, zarówno od strony praktycznej (m.in. brał udział w projektach celnych związanych z AEO, uproszczeniami celnymi i zagadnieniami podatkowymi, wykorzystaniem PUESC), jak i w aspekcie doradztwa i konsultingu celnego.

Cezary Sowiński - ekspert w zakresie celnych i podatkowych aspektów obrotu towarami i zagadnień pokrewnych, z powodzeniem łączący solidne podstawy akademickie z szeroką wiedzą praktyczną i długoletnim doświadczeniem zawodowym w administracji rządowej, konsultingu, jak i biznesie. Obecnie manager do spraw polityki publicznej w Amazon. Specjalista ds. regulacyjnych w obszarze handlu elektronicznego, a także prawa konkurencji i prawa konsumenckiego, prawa podatkowego i celnego, przepisów dotyczących własności intelektualnej i bezpieczeństwa towarów, aspektów spedycji i logistyki.

Krzysztof Stefanowicz – Partner w KMS Advisory Sp. z o.o. Specjalista w zakresie prawa celnego i podatkowego. Swoją karierę rozpoczął w Ministerstwie Gospodarki. Przez prawie 20 lat był Dyrektorem Zespołu ds. Cła i Akcyzy w KPMG, a wcześniej doradcą w Arthur Andersen. Kierował szeregiem projektów związanych m.in. z optymalizacją struktur transakcyjnych pod kątem przepisów celnych i podatkowych, oceną projektów inwestycyjnych z perspektywy regulacji międzynarodowych związanych z wymianą towarów.

Rafał Zajączkowski - Partner Associate w Deloitte Doradztwo Podatkowe Dąbrowski i Wspólnicy - Leader Zespołu Global Trade Advisory Deloitte w Polsce. Licencjonowany doradca podatkowy, specjalizuje się w doradztwie w projektach związanych z rozliczeniami celno-podatkowymi w handlu międzynarodowym oraz w projektach z zakresu trade compliance. Posiada doświadczenie z zakresu prawa celnego, prawa podatkowego oraz regulacji kontroli eksportu.

PARTNER KIERUNKU

Trade & Customs Compliance Academy to projekt szkoleniowy, którego celem jest przekazywanie w praktyczny i przystępny sposób wiedzy z zakresu trade & customs compliance. Jesteśmy zespołem specjalistów, posiadających wieloletnie doświadczenie w zakresie prawa celnego i innych przepis związanych z międzynarodowym obrotem towarowym. Długi okres zajmowania się przez nas problematyką celną potwierdza, że wciąż istnieje ogromna potrzeba zdobywania i pogłębiania wiedzy w tym obszarze. Skutecznie łączymy teorię z praktyką. Specjalizujemy się w dedykowanych szkoleniach dla firm z zakresu trade & customs compliance. Zdobyte przez uczestników naszych szkoleń informacje i umiejętności, pozwalają realizować nowe pomysły, strategie i optymalne rozwiązania we własnych firmach. W ramach naszej działalności: prowadzimy profesjonalne szkolenia, organizujemy Trade & Customs Compliance Conference, publikujemy autorskie wydawnictwa.
Kontakt: dr Agnieszka Milczarczyk-Woźniak, tel. + 48 602 698 952, e-mail: contact@customsacademy.pl

Centrum studiów podyplomowych

tel. (22) 262 88 55,

podyplomowe@uth.edu.pl

Zapisz się!