Tytuł, który uzyskasz: | licencjat na kierunku Zarządzanie |
Typ studiów i czas trwania: | stacjonarne (6 semestrów) i niestacjonarne (6 semestrów) |
Social media & digital marketing – studia I stopnia w języku polskim
W social mediach czujesz się jak ryba w wodzie? Śledzisz nowinki z szybko zmieniającego się rynku nowych technologii? Swoje życie zawodowe wiążesz z mediami cyfrowymi i marketingiem, a słowo „Instagram” otwiera w Twojej głowie niepochamowane pokłady kreatywności? Jesteś otwarty na nowinki, a Internet nie ma przed Tobą tajemnic? Jeśli na wszystkie te pytania odpowiedziałeś twierdząco, studia Social media & digital marketing na kierunku Zarządzanie, są właśnie dla Ciebie!
W odpowiedzi na dynamicznie zmieniający się rynek pracy Wydział Zarządzania i Logistyki Uczelni Techniczno-Handlowej w Warszawie wprowadził nową specjalność na kierunku Zarządzanie. Studia licencjackie obejmujące digital marketing i social media to nowe otwarcie i propozycja dla tych, którzy wybierają przyszłość z mediami społecznościowymi i marketingiem. Sprawdź, co mogą Ci zapewnić studia związane z social media?
Podcastownia | MediaLAB Uczelni Techniczno-Handlowej
Dlaczego warto wybrać studia obejmujące social media i digital marketing?
Studia marketingowe i social media (Social media & digital marketing) zostały stworzone z myślą o osobach, które już w trakcie studiów, poza wiedzą teoretyczną, chcą rozwijać swoje umiejętności praktyczne pod okiem najlepszych specjalistów z branży digital marketingu, PR-u i mediów społecznościowych. Decydując się na studia digital marketing, zdobędziesz teoretyczne i praktyczne przygotowanie do:
- prowadzenia efektywnej współpracy z influencerami,
- przeprowadzania od A do Z skutecznych kampanii w social mediach,
- dobierania narzędzi oraz kanałów działań marketingowych w zależności od celów danej marki,
- analizowania wyników prowadzonych działań marketingowych za pomocą specjalistycznych narzędzi,
- rozwijania w Internecie marki osobistej – zarówno swojej własnej, jak i marek innych osób,
- pracy w agencji PR, e-marketingowej czy reklamowej,
- tworzenia treści w taki sposób, aby przyciągały uwagę nawet najbardziej wymagających odbiorów,
- organizacji produkcji video w social mediach,
- zdobywania i utrzymywania uwagi osób z Pokolenia Z funkcjonujących online.
Jako jedni z nielicznych oferujemy program studiów, który obejmuje praktyczne zagadnienia związane ze sztuczną inteligencją (AI) i jej wykorzystaniem w działaniach marketingowych. Więcej na ten temat znajdziesz niżej.
Zdaniem specjalistów komunikacja marketingowa w ciągu ostatnich 20 lat zmieniła się diametralnie, a rozwój marketingu internetowego cały czas odbywa się niezwykle dynamicznie. Marka Google wraz ze swoją niezwykle dziś popularną przeglądarką rozpoczęła swoją działalność dopiero w 1998 roku i do tej pory udało jej się nie tylko zdominować, ale i zmienić rynek internetowy na wielu płaszczyznach. Choć na początku XXI wieku media społecznościowe czy SEO nie mieściły się w kluczowych aspektach strategii marketingowych przedsiębiorstw, obecnie budowanie wizerunku marki w Internecie poprzez odpowiednio opracowane kanały komunikacji, poprzez digital marketing i social media, stało się nieodłącznym działaniem w obszarze strategicznego planowania marketingowego nowoczesnych przedsiębiorstw. Wynika to ze stale rosnącej konkurencji i dążenia przedsiębiorstw do uzyskania przewagi konkurencyjnej.
Marketing internetowy (digital marketing) aktualnie pozwala markom globalnym rozwijać się o wiele szybciej i efektywniej dzięki możliwości dostosowania komunikacji marketingowej do określonych grup odbiorców. Zarządzanie tymi grupami to z kolei rola w głównej mierze social mediów i specjalistów z tej dziedziny. Dzięki nim możliwa jest adaptacja przekazów marketingowych i szybkie dostarczanie treści do obecnych czy też potencjalnych klientów. Studia media społecznościowe i marketing cyfrowy to bardzo ważny krok ku temu, aby stać się jednym z tych specjalistów i wejść do wielkiego, barwnego i bardzo dynamicznego świata mediów społecznościowych pełnego osób, instytucji i marek. Tylko jedna decyzja dzieli Cię od tego, aby był to również i Twój świat.
Czego nauczysz się na specjalności Social media & digital marketing?
Marketing i social media studia oferują program przygotowany w sposób praktyczny i odzwierciedlający obecne oraz przyszłe potrzeby rynku pracy. Uczęszczając na zajęcia w UTH, poznasz między innymi takie zagadnienia, jak:
- panel reklamowy Facebook Ads oraz panele reklamowe innych portali społecznościowych,
- zasady tworzenia reklam na Facebooku, Instagramie, Messengerze, sieci reklamowej Facebooka,
- analityka kampanii w social mediach po stronie panelu reklamowego oraz po stronie ruchu w witrynie internetowej (narzędzie Google Analytics),
- zasady doboru influencerów do danego projektu oraz współpracy z nimi w jego ramach,
- podstawy przygotowania treści dla mediów społecznościowych, w tym również materiałów wideo,
- narzędzia wykorzystywane podczas analizy konkurencji w social mediach, np. Sotrender, NapoleonCat,
- podstawy automatyzacji w mediach społecznościowych,
- narzędzia wykorzystywane do analizy zainteresowań grup odbiorców, np. Semstorm, answerthepublic.com.
Social media & digital marketing jak każde inne studia związane z social media przygotują Cię do kluczowych zadań czkających Cię na stanowisku lidera społeczności, social media managera czy twórcy treści. Jednak w odróżnieniu od innych ofert, studia u nas zapewnią Ci również solidne przygotowanie do pracy na pograniczu marketingu z mediami, biznesu z komunikacją społeczną. Nowe wyzwania wymagają nowego podejścia, dlatego licencjackie studia social media i digital marketing w UTH są nowym spojrzeniem na nieustannie zmieniającą się rzeczywistość.
Naucz się wykorzystywać sztuczną inteligencję
W ramach naszego programu zanurzysz się w fascynujący świat sztucznej inteligencji (AI) i zrozumiesz, jak ją wykorzystać w praktyce w obszarze social media i digital marketingu. W erze, gdy AI staje się nieodłącznym elementem analizy danych, prognozowania trendów, personalizacji treści i automatyzacji procesów marketingowych, nasze studia marketingowe oferują unikalną możliwość nauki wykorzystania narzędzi AI do optymalizacji kampanii reklamowych, analizy sentymentu, identyfikacji wzorców zachowań użytkowników i tworzenia spersonalizowanych doświadczeń dla klientów. Wszystko to w praktyczny i angażujący sposób. Poznasz narzędzia takie, jak ChatGPT czy MidJourney i zrozumiesz, jak mogą one wspierać Twoje działania marketingowe. Nauczysz się wykorzystywać je w tworzeniu treści, skryptów itd.
AI może pomóc Ci w automatyzacji wielu procesów marketingowych, takich jak wysyłanie spersonalizowanych e-maili marketingowych czy tworzenie dynamicznych reklam. Możesz również wykorzystać AI do tworzenia chatbotów, które mogą automatycznie odpowiadać na pytania klientów i pomagać im w procesie zakupowym. Wszystkiego tego nauczymy Cię na specjalności Social media & digital marketing. Ta wiedza, połączona z praktycznym doświadczeniem, pozwoli Ci wyróżnić się na rynku pracy i uczyni codzienną pracę bardziej efektywną i innowacyjną.
Narzędzia, które poznasz podczas studiów social media & digital marketing
Studia Social media & digital marketing – wybrane przedmioty i zagadnienia
Wybierając studia digital marketing, wybierasz również cały zakres tematyczny zajęć dydaktycznych prowadzonych w ich toku. Przedmiotami i zagadnieniami, które mogą Cię szczególnie zainteresować i które mogą okazać się szczególnie przydatne na Twojej przyszłej ścieżce kariery w roli social media managera lub digital marketing specialist, są:
- podstawy organizacji produkcji video w SM,
- AI w social mediach,
- storytelling w social mediach,
- DATA,
- komunikacja w social mediach,
- kreowanie angażujących treści,
- efektywne planowanie kampanii,
- reklama w social mediach.
Studia na kierunku Zarządzanie I stopnia na specjalności Social media & digital marketing trwają 6 semestrów i dostępne są w trybie stacjonarnym oraz niestacjonarnym. Zajęcia odbywają się w Warszawie na doskonale do tego przygotowanym Wydziale Zarządzania i Logistyki.
Zajęcia na specjalności Social media & digital marketing prowadzone będą także w profesjonalnej pracowni social media, w której studenci będą mieli możliwość praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy i pozyskaniu umiejętności, które umożliwią im odnalezienie się na rynku pracy.
Social media & digital marketing – partner studiów
Studia o specjalności Social media & digital marketing realizowane są przez UTH we współpracy z Ideo Force – agencją e-marketingową i e-commerce. Kilkunastoletnia obecność Ideo Force w branży marketingu internetowego jest gwarantem tego, że wiedza, jaką otrzymasz wybierając studia marketing i social media będzie wiedzą starannie wyselekcjonowaną i ocenianą z perspektywy bogatych doświadczeń jej kadry zarządzającej. Nasza współpraca z Ideo Force to także dostęp do najciekawszych case study i możliwość czerpania informacji z konkretnych kampanii oraz wspierających je narzędzi marketingowych. Dzięki takiemu partnerowi, absolwenci naszych studiów Social media & digital marketing zostają w ich trakcie przygotowani do wykorzystywania zdobytej u nas wiedzy w praktyce na niemal każdym polu związanym z mediami społecznościowymi czy marketingiem internetowym.
Program studiów licencjackich digital marketing i social media to unikalne połączenie wiedzy i praktycznych umiejętności, możliwe do uzyskania dzięki współpracy z agencją, która:
- posiada certyfikaty potwierdzające kompetencje, np. Google Premier Partner, Meta Business Partner, Criteo Partner,
- należy do największych organizacji zrzeszających podmioty zajmujące się e-marketingiem, np. IAB Polska, e-Izba oraz współuczestniczy w największych programach marketingowych np. mBank Cyfrowe Rewolucje,
- prowadziła kampanie e-marketingowe dla marek takich jak: DHL, Lewiatan, Tauron, Warta, Eva Minge, Kronospan, Provident, Cobi, Black Red White.
Mając tak doświadczonego partnera, możemy zapewnić Ci dostęp do wiedzy, jaką dysponują wyłącznie nieliczni spośród działających na rynku specjalistów. Od Ciebie zależy, czy i jak zechcesz tę wiedzę wykorzystać.
Studia związane z social media – perspektywy dla absolwentów
Planujesz w przyszłości swoją karierę zawodową w działach marketingu i chcesz specjalizować się w marketingu internetowym? Jeśli tak, to Social media & digital marketing są studiami właśnie dla Ciebie. W ciągu sześciu kolejnych semestrów przygotowują Cię do pracy w działach marketingu, agencjach marketingowych, agencjach reklamowych, m.in. w roli:
- specjalisty ds. marketingu internetowego,
- specjalisty ds. reklamy w mediach społecznościowych,
- specjalisty ds. organizacji produkcji video w mediach społecznościowych,
- Brand Managera,
- specjalisty ds. mediów społecznościowych,
- copywritera,
- specjalisty ds. e-PR.
Możliwość studiowania w Warszawie to nie tylko gwarancja odpowiedniego poziomu kształcenia, dostępu do najlepszych i najbardziej doświadczonych specjalistów z zakresu zarządzania i marketingu, którzy pracują dla największych firm i organizacji, a u nas dzielą się swoją wiedzą ze studentami, ale również możliwość wzięcia udziału w wielu pasjonujących wydarzeniach branżowych, które odbywają się właśnie w stolicy naszego kraju. Studia digital marketing w Warszawie to najlepszy możliwy wybór dla każdego, kto chce związać swoją przyszłość z marketingiem internetowym.
FAQ
Jak zostać social media managerem?
Dobry specjalista od mediów społecznościowych to osoba, której kompetencje znacznie wykraczają poza prostą publikację postów. Pracując na tym stanowisku, powinieneś potrafić przeprowadzić analizę potrzeb i zainteresowań grupy docelowej, stworzyć treści, które na te potrzeby odpowiedzą i zadbać o to, aby komunikat dotarł do adresatów, np. za pomocą reklamy. Stąd też proces przygotowania do objęcia stanowiska social media managera jest złożony i wielopłaszczyznowy.
Przede wszystkim istotne są umiejętności praktyczne, znajomość narzędzi i trendów marketingowych oraz kompetencje miękkie. Program studiów specjalności Social media & digital marketing został przygotowany w ten sposób, aby zapewnić absolwentom konkretne umiejętności. Stąd też na naszych zajęciach poznasz panele reklamowe platform społecznościowych, narzędzia do monitoringu sieci i analizy konkurencji, dowiesz się, w jaki sposób użytkownicy Internetu konsumują treści i wiele więcej. A wszystko to, abyś był gotowy do realizacji swoich pierwszych zadań w zakresie social media marketingu.
Równie ważna jest nauka na konkretnych case’ach, dzięki którym poznasz realia rynku i jego uwarunkowania oraz będziesz na bieżąco z trendami komunikacyjnymi.
Studia z social media i digital marketingu – na co zwracać uwagę?
Na rynku dostępna jest bogata oferta studiów i szkoleń związanych z social media i digital marketingiem. Nie wszystkie jednak są warte uwagi. Poszukując studiów w tym zakresie, zwróć przede wszystkim uwagę na przedmioty, które widnieją w planie studiów. Powinny mieć jak najbardziej praktyczny charakter tak, abyś po zakończeniu kształcenia był gotowy do realizacji zadań z tego obszaru. Ponadto zawsze weryfikuj partnerstwa uczelni. Social media i digital marketing to obszar, który dynamicznie się rozwija. Jedynie te studia, których program powstaje ściśle we współpracy z podmiotami działającymi w branży, dają gwarancję odpowiedniego poziomu wiedzy i aktualności zagadnień.
Social media manager – gdzie studiować?
Nie gdzie, ale z kim – tak powinno brzmieć odpowiednio postawione pytanie w tej kwestii. Należy wybierać przede wszystkim te studia, które zapewnią Ci praktyczne umiejętności. Podczas weryfikacji programu kształcenia zwracaj uwagę na oferowane przedmioty, powiązania Uczelni z rynkiem pracy i partnerstwa z biznesem.